onsdag 11 november 2015

Inspirationsresa

Det är precis vad jag har varit på i helgen, en resa för att tanka inspiration, lugn, harmoni, lycka, gemenskap, garn och stickning.

På torsdag morgon styrde jag bilen mot Kalix, Sverige för att delta i ett stickretreat. Det tog mig 5 timmar att köra, när jag väl kom fram möttes jag av Ann-Britt, en av arrangörerna av retreatet. Jag installerade mig i herrgården och så började det, stickandet :)




Regina och Lisbeth hade parkerat vid fönstret vid maximalt ljus.




Jag satte på torsdag kväll upp till en Sockhead hat, den blev sen klar på fredag kväll.




Våra tre arrangörer, Ann-Britt, Malin och Lisbet gjorde ett fantastiskt jobb!




Jag stickade också på min Dragonflies jumper. Drömde om att få den färdig men ännu saknas ca 10 cm på bägge ärmar...




Ann-Britt som är en hejare på att spinna gav minikurser i spinnandets ädla konst. Jag beundrade Mailas Offe-kofta under tiden.




Små workshops hade de dukat fram, här syr Marianne en nåldyna.




Ann-Britts godis, nej garnhylla. Kan säga att hon inte hade lika mycket att packa ner efter helgen som när hon kom ;)




Koncentrerade stickerskor, Regina och Ann-Louise påbörjade nya projekt, de är alltså inte ledsna ;)




Jag påbörjade en ny stickning, en jul-Carnaby skirt i Ann-Britts garn.




Ända in till det sista stickades det, Catharina, Lena och Susanne suger på karamellen och vill inte sluta.




Anna, fina fina Anna, stickar och ser så mysig ut :)




Katarina i sin rosa Pippi-tröja, stickandes på ett nytt projekt, en babyfilt.




Garn, garn, ännu mer garn...




Nu har jag landat i vardagen igen men har huvudet fullt med idéer. Kan fråga mig varför jag inte gjort si och så med mina tidigare stickläger, men nu har jag mycket att fundera, planera och hitta på tills vårens stickläger! Det går bra att anmäla sig till lägret redan nu, jag kommer inom november månad att komma ut med mer info om lägret. Det blir kurs denna gång, fina Lisa kommer från Sverige och håller kurs! Sen kan det hända att jag har nån överraskning i ärmen, det vet man aldrig ;)

Vill du veta mer eller anmäla dig, maila då till mig på sticklager@gmail.com. Ha det gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar