måndag 23 november 2015

Handarbetsmässan i Tammerfors

Det har gått lite över en vecka sen jag var på handarbetsmässan i Tammerfors. Jag åkte med Ingves & Svanbäck, praktiskt då man kan sitta och sticka hela vägen :)




I Vasa steg Jojo, mitt resesällskap, på, efter det blev det kanske mer prat än stickning. Gott så.

Väl framme fick vi se de otroligt fina himlarna som hängde i taket. Dessa hänger annars i Kotka, vore imponerande att se deras julgata. Himlar såg man annars en hel massa utav på mässan, verkar vara årets inne-produkt.




Vi gick närmare 7000 steg (!!) under mässan, inte undra på man hade träningsvärk dagen efter. Jag fotade inte så mycket som jag kanske hade velat, men några bilder knäppte jag som i farten.








 Jag köpte tre härvor garn, en från min favoritaffär Snurre och två härvor från Kerä. Sen lite smått plock här och var, bilder på detta kommer senare.







Mässan är sig lik, från år till år. Varje år säger jag att jag ska ha paus året därpå men likaväl anmäler jag mig varje år. Man kan inspireras, få nya ittryck, träffa nya och gamla bekanta och ha en allmänt trevlig dag. Jag fick spendera dagen med Jojo och halva dagen med Airi, vackert så! När det blir oktober 2016 kommer jag högst antagligen att anmäla mig, kanske du också hänger med?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar