söndag 27 december 2015

Julefrid




Julen 2015 kom och den gick. Vi umgicks med min familj på julafton och åt en underbart god julmiddag. Nytt för i år var den thailändska soppan tom yum som min äldre yngre brors flickvän hade gjort, så himla god! Stark, men god :)





Tomten kom och hade med sig paket, alla hade vi varit snälla :)



Jag och maken firade vår 20 åriga förlovningsdag på julafton, i tomtens säck låg också en förlovningspresent. Jag fick underbart vackra örhängen, se bara! Jag hade annars också varit snäll, fick många fina paket :)




Juldagen spenderade vi hemma. Vi myste framför granen, jag stickade färdigt ett par sockor efter att de legat till sig i ett halvt år (dessa blev nr 17 under sockåret 2015! Mer om dessa senare...) Vi åt julmiddag, måste komma ihåg mer lax åt dottern nästa år...







Jul annandag var jag ensam hemma hela eftermiddagen och kvällen. Maken jobbade och barnen var på sina håll. Jag myste framför granen, värmde julmat, stickade, klappade Vilma, tänkte blåsa bort i Staffan och lade upp till en ny stickning, jag gjorde till och med en provlapp!





Jag ska sticka koftan Peasy, ger den nu en andra chans. Mönstret känns krångligt, men får ta en rad i taget och hoppas det löser sig. Under kvällen i går fick jag riva upp ca 20 varv efter att jag hade missat en mening i mönstret. Nåväl, stickningen räcker ju längre på så vis ;)








Nu ska vi iväg till min farmor och farfar på julkaffe, ha en fin söndag go vänner!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar