måndag 28 december 2015

Årets tre sista

I början av året hakade jag på en sockutmaning på Instagram. Utmaningen var att sticka 15 par sockor under 2015. Nu när jag redovisar dessa tre par har jag under 2015 stickat 17 par sockor, dock saknas det adertonde paret som jag har fört till försäljning vid Hemslöjdens Julbutik. Så 18 par stickade sockor, inte illa! Ja, sen har jag stickat två mini-sockor till granen också, men dom räknar jag inte med ;)

Så, det femtonde paret:



Garn: Regia by Arne & Carlos
Stickor: Dpn's 2.5 mm
Mönster: Bassockor
Åtgång: 68 g


... det sextonde paret...





Garn: Drops Fabel
Stickor: Dpn's 2.5 mm
Mönster: Tå upp, använde detta mönster. Falska flätor på resåren upptill.
Åtgång: 83 g


Och sista paret ut, par nummer sjutton:





Garn: Louhittaren luola, Väinämöinen
Stickor: Hiya hiya dpn's 2.5 mm (gillade dom här metallstickorna!)
Mönster: Basmönster
Åtgång: 55 g


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar