lördag 5 juli 2008

Önskelista

På måndag far vi iväg på husvagnssemester. Vi kör först ner till södra Finland för att sist uppsöka östra Finland och gubbens mormor som fyller 90 år! Jag har förstås spanat in alla handarbetsaffärer som jag vill besöka! Stackars gubben, som måste stå ut med denna stick-nörd ;)!

Nå, jag har en liten önskelista till dessa handarbetsaffärer:

1) Garn till ett par sockor åt mig.
2) Garn till en tröja. Jag har 2 olika mönster som jag funderar på, lägger sen in en bild på den jag valt att sticka.
3) Garn till en sjal till en av mina svägerskor, det ska gå i blått.
4) Ihop-hållare för strumpstickor, ni vet, såna som man sätter på ändarna...
5) Harmony wood stickor, strumpstickor 2,5 och 3 plus rundsticks setet.
6) En nystmaskin + garnvinda. Egentligen har jag en garnvinda ren, men vore kul med en ny. Den jag har är ärvd, dvs. gammal, kanske jag skulle ha den som dekoration?!
7) Nåt åt min hemlisvän.

Kan tro att jag inte shoppar nåt annat denna semestertripp ;) Då får gubben nog spunk med mig :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar