torsdag 17 juli 2008

Här följer nu en liten berättelse i bildform om vår, eller min, semester... Min på så sätt att den är sedd ur mina ögon ;)Jag har alltså shoppat en del nu under vår resa. Så pass mycket så att jag nu har köpstop! Får alltså inte inhandla mer garn innan detta är uppstickat!

Vi börjar från början:

1. Redan innan resan var jag och svägerskan på shopping till Vasa. Där köpte jag detta härliga limegröna garn som ska bli en sjal...



2. På samma ställe köpte jag även detta limegröna Alpacka garn. Dessa ska bli till ett par sockor åt mig själv.



3. I Helsingfors var vi till Menita. Där köpte jag detta underbara grön-spräckliga Fabel sockgarn. Sockorna ska bli åt mig själv...



4. Där köpte jag också detta bruna yllegarn, Rowan pure wool. Utöver dessa 3 nystan har jag 11 nystan i påsen... Ska bli till en tröja åt mig själv... Denna (se nr 5)...



5. Bild på tröjan jag ska sticka av Rowan garnet:



6. Bilder på detta, och följande garn, visar jag inte ;) Ska bli presenter ;)

7. Vid Vihreä Vyyhti i Helsingfors köpte jag dessa härliga stickor. De är svarvade i ett träslag som heter Surina, kommer från Indien. Doftar härligt och känns mjuka och behagliga... Ska bli spännande att sticka med dem...



8. Närbild på ändan av stickan, vilket konstverk!! Jag köpte också lite garn, men även dessa är hemlisar ;)



9. I Varkaus hittade jag detta underbara garn, Trekking. Färgen är som gjord åt mig! Meningen är att det ska bli sockor åt mig själv, ev. också pulsvärmare åt mig själv...



10. På samma ställe där jag köpte stickorna (se punkt 11.) köpte jag en härva vit Kamena. Denna ska jag färga i brunt så fort jag vet vad jag ska färga med ;)



11. Sen då, Grande finale!! Harmony Wood stickorna!! Jag köpte ett set med rundstickor som innehöll 4 olika långa vajrar samt stickor i 8 olika storlekar! Också strumpstickor nr 2,5 köpte jag, ska sticka sockorna i Fabel garnet med dessa. Även de här är alldeles underbart behagliga att ha i händerna, en fröjd att sticka med! Jag har alltså påbörjat nästa projekt:



12. Min nya tröja i det mjuka bruna yllegarnet. Hoppas den blir lika härlig som den redan nu känns :)



Så nu har jag att göra!! Och ni förstår varför jag gav mig själv köpstop ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar