söndag 9 november 2014

Lägret

Nu har det gått några veckor sedan sticklägret. Tanken var att jag skulle blogga om det tidigare, men det har varit så mycket den senaste tiden så jag har inte hunnit/orkat. Massa trevligt på jobbet men även privat. Jag har äntligen sålt M-boden! Känns som högsta lottovinsten :)

Men tillbaka till lägret...

Garnstugan packade jag upp i ett av dom större rummen, mer utrymme att klappa garn på det sättet.




Jag påbörjade en kofta under lägret, Chickadee av Ysolda Teague.




Det stickades överallt, hela tiden. Precis som det ska vara på ett stickläger.

Helena & Sonja.




Kristina.





Sonja & Veera.



Laila & Gun-Lis.




Marie.



Ann-Britt, Maria och Airi.





Airi & Pia.




Susanna.



Koftan växer, fåglarna är färdiga!




Malin hälsade på på fredagen.




 Koftan har nu ett ok!



Maria i en utav hennes vackra tröjor.




Veera Välimäki (!!) höll kurs i sjaldesign.




Anna.



Påbörjade även en Rikke hat. Garnet är det underbara Malabrigo Arroyo.




Vacker höstplantering vid matsalen.




På lördagen var det dags för Maria att hålla kurs i att sticka en tröja uppifrån och ner, enligt ens egna mått. Ska påbörja en sån tröja så fort jag har min kofta färdig.




Laila.




Airi i sin nystickade Raituli.




Veera hade med sig några exemplar utav sin nya bok Huivileikki. Naturligtvis köpte jag ett ex.



Längtan till ett stickläger är aldrig så stor som när man precis kommit hem från ett läger. På måndag ringde jag till Mats på Pörkenäs och frågade om lediga datum mot våren. Så, pricka redan nu in 23-26.4.2015 i kalendern, då är det dags för vårens stickläger! Ännu är det oklart med både kursdragare och pris, men detta återkommer jag till så fort som jag har information.

Om man redan nu vill preliminärt boka sig en plats på sticklägret så gör man det genom att maila till sticklager@gmail.com. Din plats får du sen bekräfta i januari, när detaljerna är klara. Välkommen med!

1 kommentar:

  1. Ja kun näkee kuvia niin ikävä iskee uudelleen..
    Och när man ser bilder så börjar man längta igen..

    SvaraRadera