söndag 26 januari 2014

Efit-söndag

Tittar in hos Ulrika, ser att det är efit idag. Ska försöka hinna med, nu när det är ledigt och allt ;) Fler som fotar idag hittar du här.

10-tiden

Har legat vaken i sängen en stund, tittat igenom Instagram, stiger upp för att göra kaffe.



11-tiden

Ska inventera alla stickor i Garnstugan... Typiskt att min inventeringsmaskin gått sönder, blir att göra det den gamla hederliga vägen, med penna och papper.



12-tiden

Sen tråk-frukost.




13-tiden

Inventerar.





14-tiden

Då passerar vi Juthbacka herrgård, min arbetsplats :)




15-tiden

Då pratar jag med mamma som står och stryker gardiner.




16-tiden

Då satt jag med näsan i pappren och förde över all inventeringsdata till en excel-fil. Denna är nu redo för bokföraren. Besparar er fler inventeringsbilder dock ;)

17-tiden

Då har jag börjat med maten. Blir potatis och grisfilénoisetter i löksås (eller fläsknoisetter som ni kanske säger i Sverige ;)).




18-tiden

Då har vi precis ätit, diskmaskinen är igång och jag fortsätter och lyssnar på podden Nyfniken. Lyssna ni också!




Nu stänger jag ner datorn för idag. Jag lägger eventuellt upp nån bild ännu på Instagram (heter ickamicka där), annars får det vara så här för denna gång. Tack för titten, vi ses igen!

13 kommentarer:

  1. Jaaa! Vad glad jag blir att du är med så jag får hänga med dig idag. :-)
    Älsk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nästan som om vi vore på samma plats ;) Älsk fina Ika <3

      Radera
  2. Åh, EFIT tar mig till en sticksida!! Så spännande! Här måste jag botanisera :)

    SvaraRadera
  3. Kikar lite/Tyglina

    SvaraRadera
  4. Hurra! Jag hänger lite vid din sida idag då ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt Lisa :) Om du ändå vore här på riktigt <3

      Radera
  5. Åh, mysigt att få följa med i din dag <3

    SvaraRadera
  6. Ja, fläskfilé låter väl godare än om man säger grisfilé fast det egentligen är sak samma;-)

    SvaraRadera
  7. Jag behöver inte inventera mina stickor, de är helt försvunna sedan dottern började sticka ... men tänk att själv anser hon sig heeelt oskyldig! Så, var är de då?

    SvaraRadera
  8. Det där med att inventera... Inget vidare, men ack så nödvändigt!

    SvaraRadera