torsdag 30 januari 2014

Ormar och tävling

Hjälp, nu är det inte långt kvar! Snart står besöksräknaren på 10 000 besökare, helt otroligt! När det magiska talet är uppnått, då utlovas det tävling på Stickäventyr!! Så håll utkik de närmaste dagarna :)

Jag har tappat sticklusten något, konstigt nog. Jag har varit så trött i huvudet efter jobbet, har slötittat på tv efter maten och inte orkat ta tag i stickningen, som ligger bredvid mig på soffan. Jag har påbörjat ärmen på min Emelie-kofta, vill ju ha den klar så jag får nog "ta mig i kragen" lite. Nå till helgen kanske jag kommer mig igång, borde få sticksällskap på lördag :)

I helgen fick jag plötsligt för mig att jag vill sticka mig en orm! Jag hade sett en bild på Instagram och blev inspirerad. Så här såg det ut efter en liten stunds stickning...


Numera är ormen betydligt längre och har blivit ett halsband! Ska sticka en orange variant också, att ha som armband. Den tänkte jag sy fast en knapp på, får klura lite hur jag får det snyggast.

Det gula garnet på bilden är resterna efter min Geology shawl. Sjalen är färdigblockad, har bara två trådar att fästa och så ska den fotas. Det får bli till helgen det också, måste vänta på lite dagsljus.

Ha en fin torsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar