måndag 7 juni 2010

Daybreak

Min sjal är äntligen färdigstickad! Den blev supertråkig på slutet, bara räta och aviga varv, uppemot 400 maskor per varv... Men jag fick den klar, nu just ligger den och blockas så snällt i badrummet (som för övrigt inte är stort nog, fick knappt rum för alla delar av blockningspusslet jag behövde! Borde man kanske flytta??).







När jag fick den avmaskad i går kväll virade jag genast den runt halsen, jag frös som en hund... Till min stora besvikelse tyckte jag att den stacks!! Jag har stickat den i mjukaste gosiga alpaca garn, Teetees Alpakka. Jag blir så led att vara så känslig! Finns det månne nåt piller jag kan ta så att det går över??







Jag premiäranvände mitt Ullhandtvättmedel från Navia och satte sjalen i blöt så länge vi var till måndagsloppistorget i stan. Väl hemma sköljde jag ur allt tvättmedel och blockade den... Så med spänning väntar jag på att den ska torka så jag får testa om den blev bättre...






Nu har jag då inte nån intressant stickning på gång... Jo, ett par sockor åt mamma har jag på stickorna men jag känner inte för dem just nu. Å andra sidan börjar snart fotbolls VM, kanske jag borde sticka provlapp inför min VM-stickning? Vad jag ska sticka? Troligen en tröja från Drops, i alpaca garn...
Förresten, kika in på garnstugan!! Festen fortsätter :) Inkommande lördag håller vi öppet hus mellan 11 - 17, kaffepannan står varm hela dagen! Passa på att ta med dig stickningen, vi har vår alldeles egen WWKIP-dag!! Varmt välkomna!!

1 kommentar:

  1. Nej vad trist att garnet stacks, fast det var alpaca och allt. Jag har också tittat på den samma Drops-tröjan och funderat på att sticka den. Men nu blev det två andra i stället, så den får läggas till inspirationslistan i stället =)

    SvaraRadera