torsdag 5 maj 2016

EFIT 5.5.2016

Igår blev jag påmind om Efit av Ulrika (Tack!) och tänkte hänga på idag. Fler som fotar idag hittar du här.

8-tiden

Då vaknar jag av att sonen kommer hem. Han har sovit hos sin flickvän och fört henne till jobbet. Brygger kaffe i solen strålar.



9-tiden

Då sitter jag framför Facebook, dricker kaffe och planerar resten av dagen, ska iväg och städa campingstugorna så dom är redo för första sommargästerna.




10-tiden

Då hjälper jag en stickvän i nöd. Dags att starta upp Pärlan och åka mot campingen!




11-tiden

Då skickar pappa ett mms åt mig, vi har fint besök på campingen idag! Jag är på väg just dit, till Juthbacka camping.





12-tiden

Då städar jag den stuga som det kommer gäster till i kväll.




13-tiden

Lunch :) Kaffet puttrade ännu när jag knäppte bilden.




14-tiden

På väg mot servicehuset, det är så vackert idag!!





15-tiden

Städa, städa, städa...

16-tiden

Städa, städa, städa...

17-tiden

Då kom jag hem, tog dottern med mig och hämtade mat.

18-tiden

Dvs. nu. Sätter inte upp en bild till utav datorn ;) Ska hoppa i duschen och sen äntligen sjunka ner i soffan, hela kroppen är trött efter dagens städmaraton! 4 stugor kvar att städa men som tur är har dom inte badrum så det går lite fortare :)

19-tiden

Då har jag landat i stickfåtöljen, stickar på mina orange sockor, mönstret My #1 av Ann-Britt. Garnet är Wollmeise twin, en gåva av Sonja :)




20-tiden

För att få variation i bilderna fäster jag lite trådar :)




21-tiden

Första sockan klar! Bara den andra kvar nu då... Gosar lite med Vilma mellan varven.





22-tiden

Slappar med Vilma framför tv'n, maken är på jobbresa, dottern hos pojkvän (ska föra dit henne nu) och sonen med flickvän är hemma. Ska hälla upp ett glas portvin efter chaufförsuppdraget.





21 kommentarer:

  1. Mysig morgon! Försöker dra igång dagen här med. Går trögt idag...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Solen värmde så gott när jag var ute med hunden nyss :) Blir en fin dag!

      Radera
  2. Där skulle man vara. :-) <3

    SvaraRadera
  3. Kollar in i österland..
    Städa säger du.. jobbigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var jobbigt, städandet. Men å andra sidan är det roligt att städa när det är riktigt skitigt, man ser ju resultatet på en gång :)

      Radera
  4. Wow, vilken härlig gul färg på wollmeise-garnet. Vi planerar att åka förbi deras butik norr om München i augusti. Ser verkligen fram mot det.

    SvaraRadera
  5. Åh det vore en upplevelse!! Ska du förresten till Syfestivalen i Göteborg i augusti? Jag har planer på att komma, vore superkul att äntligen få träffa dig på riktigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har faktiskt inte funderat ännu på om jag ska åka på syfestivalen men jag är faktiskt i Sverige då. Vilken dag kommer du att vara där i så fall? Det vore verkligen superkul att få ses IRL.

      Radera
    2. Så som det är planerat så kommer vi på fredag eftermiddag och åker hem på lördag eftermiddag/tidig kväll. Vi får hoppas att vi får ihop ett gäng så att vi kan åka, vi åker med buss.

      Radera
  6. Man måste inte variera sina bilder! (Säger hon som oftast gör precis samma saker...)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaa, nej jag vet, det var nog mer jag själv som behövde lite variation ;)

      Radera
  7. Men vad kul att jobba på en camping! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag driver campingen vid sidan om mitt "vanliga" jobb, men jo, det är superkul! Man träffar så mycket folk från överallt i världen!

      Radera
  8. For en nydelig vofse!! og sokken ble jo kjempefin!!
    Takk for titten

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, hon är vår bästa vän <3 Välkommen åter!

      Radera
  9. Åh vad jag saknar dig, fina fina finaste.
    Härliga bilder! :-)

    SvaraRadera