söndag 8 maj 2016

Bildbevis

Jag tänkte visa er lite bilder från gårdagens stickmys, så ni vet vad det riktigt går ut på. Jovisst, namnet förtäljer en del, vi stickar och myser ;) Tyvärr hann jag inte fota den fina ägg-sillsmörgåsen, var alltför hungrig.

Jag stickade på min gråa uppifrånochner-tröja, ärmar på gång. Har jag sagt att jag avskyr att sticka ärmar?





Jag fäste trådarna på skaftet på min andra socka, den första är färdig. Pust, tråååååkjobb... Färgerna blev helt fel på den här bilden, alldeles för ljusa.






Ärmstickning...





Nina stickar en uppifrånochner-tröja även hon, här i Ann-Britts vackra garn.





Jojo stickar i smör, så mjukt är garnet! Sjalen heter Ashling shawl. Pirjoliisa har fått in nya färger av det ljuvliga Malabrigo Lace, jag måste nog sticka en sjal i det här garnet jag också, men så är vi ju sticktvillingar också ;)






Nina glömde lämpligt, för mig, den andra härvan där hemma. Så när hennes garn tog slut fäste hon alla trådar på min socka! Tala om hjälpande händer! Tusen tack Nina! Mer om sockorna i ett senare inlägg.






Marika stickar även hon i Ann-Britts solgula vackra garn. Sockor på gång :)






Anne stickar i vackraste grönt, en sommartopp ska det bli.






Maija stickar en 3 color cashmere shawl, älskar det turkosa mot det svart-vita!






Towa stickar en poncho i fluffigt och mjukt garn.






Mary freestylar ett cykelsadelskydd, frivirkning!






Anita skulle börja sticka en kofta men vi konstaterade att garnet inte var i rätt tjocklek för just detta mönster. Anne, som älskar matte, räknar ut rätt maskantal enligt Anitas provlapp. Man hjälps åt på stickmys!






Anki stickar en 3 color cashmere cowl, älskar det här gröna garnet!!





Blev du sugen på att delta? Då är du varmt välkommen med! Vi hoppas kunna sitta ute och sticka i juni, återkommer med datum :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar