torsdag 10 december 2015

Tionde december

Dagens inlägg är ett samarbete med ack så underbara Snurre!




Om du läser min blogg så har du flera gånger kunnat läsa om mina besök på garnaffären Snurre i Helsingfors. Utbudet på garn är superbt, lyx blandat med vardag, helt perfekt! Det finns nåt för alla, jag har inte lyckats gå ut tomhänt, om vi säger så ;)







På handarbetsmässan i Tammerfors var deras monter ett måste. Jag hade spanat in mig på igelkottsgarnet, handfärgat i Irland, Hedgehog fibers. Jag köpte en härva och har planer på att sticka en sjal utav garnet. Färgen är som en djup mörkbrun chokladbrun, ljuuuuvlig! Just nu är detta garn slut i webshopen men mer garn är på kommande!




Nedan, och ovan, bilder på det ljuvliga Louhittaren luola och Hiya hiya-stickor. (Klicka på bilderna).





Ulrika nämnde för en tid sedan att hon ska sticka koftan Gråsparv. Den har jag länge haft i min lista på Ravelry, men det har inte blivit av att jag börjat sticka den. Jag tittade in på Snurres websida för att leta garn till koftan och kunde konstatera att det finska garnet, som varit ur produktion en tid, Veto kunde passa perfekt! Ännu har jag inte beställt garnet, men vem vet, kanske jag slår till nu för det härliga ägarparet vid Snurre erbjuder alla Stickäventyrs läsare en rabatt vid inköp i deras webshop! Om du handlar för över 50 € så får du -10 % rabatt, ange rabattkoden "jouluyllätys" (=julöverraskning) innan betalningen! Erbjudandet gäller fram till 15.12.2015. Så gör som jag, klicka in dig i garnens underbara värld och köp dig själv en julklapp!


2 kommentarer:

  1. Fantastiskt erbjudande! Den perfekta julklappen : ) Har inte handlat hos Snurre förut. Men, nu ska jag absolut passa på. Bra sortiment med både finländska och utländska garn. Tack för en fin blogg! God jul! //Carolina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, blir så glad över varje kommentar! :) Trevligt att du gillar bloggen :) Jag ska också passa på och fylla på mitt redan nu överfulla garnlager ;) Nog är det konstigt, trots att jag har åtskilliga kilo garn där hemma så har jag aldrig rätt garn ;) God jul!!

      Radera