lördag 5 december 2015

Femte december

Gårdagen kom och gick, jag hann aldrig blogga. Just nu dricker vi morgonkaffe, klockan är kvart före fem på morgonen, skulle gärna krypa ner mellan lakanen igen... Men men, en dag i Haparanda väntar! Vi ska åka på lite julshopping till Ikea, Ica Maxi, På gränsen, Iittala outlet osv... Maken kör upp men sen får även han ledigt. Min stickväska är packad med hemligheter, hoppas komma en bit på lite hemlig stickning.

Medan jag åker norrut kan ni som har möjlighet besöka Nykarleby hemslöjds Julbutik i Nykarleby idag! Butiken finns på Solleftetågatan 11, mellan M-market och Pizzeria Victoria. Jag är medlem i föreningen så igår arbetade jag i butiken 4 timmar på eftermiddagen. Ett par av dom sockor jag förde hit blev sålda igår innan jag kom, så roligt!

Jag är förundrad över all den kreativitet som har fött så många fina alster i butiken! Där finns allt från tomtar till skärbräden, från sockor till luffarslöjd, från halsdukar till julgranspynt. Passa på att handla dina julklappar av lokala hantverkare!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar