fredag 6 september 2013

Gaaarn

För dryga veckan sedan tog jag fram färgerna igen och färgade några härvor garn. Det där med att "dutta" ut färger kändes inte riktigt som min grej, så jag valde att hälla färgen i en kastrull och sänka hela härvan i grytan. Jag hade tänkt mig mörkgult (gul färg + svart för att göra den mörkare) men till min förvåning föddes den perfekta gröna färgen!





Andra härvan åkte i strax efter, den blev lite ljusare. Hällde i lite mer gult tills jag var nöjd.




Den tredje härvan blev mycket ljusare än de två första, i med lite svart, tänkte jag. Vad jag inte tänkte på var att jag då, när jag häller i färgen, med fördel kunde ha tagit härvan åt sidan... Resultatet? En svart fläck på garnet... Men det kan bli snyggt uppstickat i alla fall!




Min limegröna härva, som jag färgade då för länge sedan, tillsammans med den första härvan utav denna färgningsomgång, tror jag ska bli en sjal tillsammans. En Boneyard, kanske? Det finns en sjal till, som jag tänker på och ser framför mig, men jag kommer inte på vad den heter... Nåväl, får leta runt på Ravelry sen när det är dags för det här projektet. Tyvärr måste jag nu åka mot jobbet, nog är det konstigt när arbetet inkräktar på ens handarbetande ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar