måndag 1 april 2013

Entangled vines

Kom i morse på ett annat mönster att använda istf February lady sweater...

Garnet jag ska använda är Novita Luxus Cloud, ett ljuvligt mjukt garn i ull och bambu. Jag har 10 nystan som jag köpt på rea för flera år sedan, garnet görs alltså inte längre. Till min storlek behövs 11 nystan á 89 m, dvs. 979 meter. Jag har 970 meter...




Mönstret är Entagled vines, designad utav en av mina favoritdesigners, Alana Dakos.






Koftan har redan nu 3/4 ärmar så jag kan inte förkorta dem ytterligare. Jaa, kanske bäst att hålla sig till den ursprungliga planen... Eller kan du tänkas ha 2 nystan Luxus Cloud, i en grön färg (324) som du kan tänkas sälja till mig?






1 kommentar:

  1. Fin! Sorry, inget sånt garn! Men är den uppifrån ner stickad? Lite kortare längd?

    SvaraRadera