söndag 31 mars 2013

Lägerpackning

Så är veckan snart här, veckan som kulminerar i stickläger!!

Jag har spenderat hela förmiddagen med att gå igenom alla mina mönster, rett upp i mönstermapparna, slagit ihop dubletter, ordnat sock- och mössmönster i en mapp och koft-, tröj- och sjalmönster i en. Måste skaffa fler mappar, dom är överfulla...

Plockade ut de mönster som jag vill sticka under sticklägret. Tar med mig många stickningar, man vet ju aldrig vad man är på för humör ;) Så med följer:

1. En sjalstickning (inget spetsmönster, bara räta och aviga varv. Fick mönstret utav Ann-Britt i Pålänge för två år sen).

2. Diverse småttingsmönster för kommande babysar i bekantskapskretsen.

3. Prickiga sockor (mönstret hittade jag via Dödergök, tack!).

4. February lady sweater (har tappat min february kofta som jag stickade för  många år sen :/, dags att göra en ny).

5. Min gröna rätstickade tröja som jag påbörjade förra veckan på stickcaféet. Har bakstycket klart. Bara räta maskor, perfekt sitta-och-prata-stickning.

6. Muddar med knappar i sidan (återigen, tack Dödergök!) + några till just in case.

Jag kommer definitivt inte att vara sysslolös ;)





Ovan ser ni den rätstickade tröjan i punkt 6 :)

Det finns platser kvar till lägret, går mycket bra att ännu anmäla sig :)

1 kommentar:

  1. Du reder dig nog! Bra tanke där, att det ska vara stickningar som är lagom svåra så att man kan prata samtidigt. Ha det gott nu både med uppladdning inför lägret och sedan på plats!

    SvaraRadera