fredag 1 oktober 2010

Lingon

Min dator krånglar fortfarande... Det nya tangentbordet är beställt från Holland och kan ta upp till två veckor att nå Finland... Så med mina nerver i farozonen hela tiden (massor med knappar fungerar inte...) ska jag snabbt plita ner några rader...

Jag var ju på ett härligt dop i förra helgen. Jag satt på tåg i ca 9 timmar totalt vilket betyder härligt med sticktid... Min farmor hade önskat sig ett par stickade sockor så de stickade jag under resan. Hon har hållit halva släkten med stickade sockor och tofflor så länge jag har funnits men nu har artrosen satt punkt för stickandet för hennes del :( Så jag var mycket glad över att i onsdags kunna ge henne ett par värmade sockor. Dessa är nummer 4 i sockskörden...






Garn: Novita Nalle Marjaretki, färgen Lingon
Åtgång: 66 g
Stickor: Knit pro nr 3 mm
Mönster: bas sockmönster
Till vem: kära farmor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar