torsdag 16 september 2010

Hemlis 7 - frågor och svar!

Jag funderade länge på om jag ska delta eller inte... Hinner jag? Efter velande fram och tillbaka kom jag fram till att det är så roligt att få, och självklart att skicka, paket så jag anmälde mig nyss! Här följer mina svar:




1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om? Garn utav enbart ull är ofta för stickigt, jag är mycket känslig...Akrylgarner gillar jag INTE, köper dem aldrig. Bomull är ok, men mer sällan stickar jag i enbart bomull. Tycker om "nya" material, typ soja, bambu o dyl. Mjölkgarn har jag aldrig testat, men låter häftigt :) Sockgarner får naturligtvis innehåll nåt annat än t.ex. ull, då är t.ex. nylon och polyamid helt ok.

2. Vilka är dina favoritfärger? Brunt och grönt i de flesta nyanser, också orange (varm sådan) och rött är fint. Petrolblå är en ny färg jag börjat gilla... Jag är rödhårig så alla höstens färger är ok!

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om? Blått och ljuslila.

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?) Stickar nästan enbart med Knit pro's trästickor. Gillar inte metallstickor... Stickar inte heller med raka stickor, använder DPN's och rundstickor.

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan? Har stickat sen jag var ca 5 år, räknar mig kanske som nånstans mellan avancerad och mittemellan...

6. Dricker du kaffe? Te? Jo till båda.

7. Är du allergisk mot något? Salmiak börjar jag nysa nåt fruktansvärt av, vet inte om det är allergi... Hösnuva... Plus att jag är mycket känslig för stickiga garner...

8. Vilken slags musik tycker du om? Beror på humöret... Tekno när jag kör bil, lugn klassisk musik efter en stressig arbetsdag, country, Celine Dion är en favorit... Det mesta går, inte dansbandsmusik dock...

9. Favoritgodis? Choklad

10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.) Jag väver, virkar lite och skulle gärna lära mig att spinna på slända...

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv... Jag stickar det mesta, både pulsvärmare och koftor...

12. Prenumererar du på någon sticktidning? Novita. Köper alltid Interweave Knits.

13. Har du något drömprojekt på önskelistan? Måste säga nej... Kan inte komma på nåt speciellt... Kolla min favorit-lista på Ravelry!! (Jag heter stickning på RAV.)

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått? Det gör jag, måttet är ca 16 cm.

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare? Jodå, bra för alla de lyxnystan man bara har haft råd att köpa ett av ;)

16. Stickar du sockor? Yes, gärna! Har som mål att lära mig Magic loop-tekniken...

17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.) 38/39, omkrets på tjockaste stället 23 cm.

18. När fyller du år? 7 oktober.

19. Stickar du med pärlor? Har inte gjort det än, men jag har fått pärlor i ett tidigare byte en gång... Ska nog testa ännu...

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?) Gillar inte deckare, de är ofta för spännande :) Har livlig fantasi, ser'ru ;) Läser romaner, tycker om Marian Keyes. Har nästan alla hennes böcker men det berättar kanske lite mer om hurudana böcker jag läser...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar