måndag 15 mars 2010

Problemet kvarstår??

Först en skakig bild på hur sjalen ser ut... Jag har 15 st "löv", eller vad det nu ska föreställa, på vardera sidan om mittmaskan. När jag stickade 15 rapporten, fick jag rätt antal maskor... So far so good...





Här kommer sen problemet. Enligt mönstret ska jag sticka 2 räta, 1 omslag, 2 maskor ihop, 5 räta, 1 omslag, "nupp", 1 omslag och 1 rät maska. Efter detta kommer lyft 1 maska, sticka 2 m ihop och dra den lyfta över... Ska den här sista hoptagningen överensstämma med tidigare "löv"?


Som ni ser nedan på bilden har lövet förskjutits med en maska till vänster. Den ljusblå knappnålen är mitt i en "nupp"...




Är det nåt jag gör fel eller inte förstår? Ska det se ut så här? Ni som har stickat Swallowtail sjalen, snälla kan ni berätta vad det är som ställer till det för mig?? Jag tycker ju så om både mönstret och garnet!
Nu åker jag iväg och väver en stund...




1 kommentar:

  1. Du har stickat 14 rapporter av budding lace repeat + en omgång av chart1 = budding lace beginning. Så långt helt rätt. Du har bara tänkt lite fel.

    Nu när du byter till lily of the valley border är det ju inga löv längre utan det blir mer som lite slätstickning med bubblor, hål och lite hoptagningar. Ska fixa en bild på min så du får se...

    SvaraRadera