tisdag 19 januari 2010

Amigurumi-FO!!!

Jippii! Min första virkade figur är färdig!! Jag virkade för brinnkära livet idag efter jobbet, glömde nästan bort middagen ;) Ännu funderar jag på att virka nån liten rosett eller blomma att sätta bredvid öronen uppe på huvudet, får se... Men söt är den i alla fall, tycker jag :) Och inte så lite stolt måste jag medge att jag är :D











Postlådan var full med härliga överraskninag idag. Ett tjockt brunt kuvert och sen stor orange plaspåse! Va? Hemlis?! Yes! Så tänkte jag tills jag kom in och såg att påsen kom från England!! Jag har beställt garn från Violet green, två olika som jag ska testa till garnstugan och så ett nystan åt mig själv, Zauberball. Jag har läst så mycket på flera bloggar om det här garnet, jag var ju tvungen att testa själv :) Härliga orange-röda nyanser har garnet... Ska bli nåt fint åt mig själv sen nån gång... Känns som om jag har tusentals projekt på gång och i huvudet just nu, det börjar bli fullt :) Men när kaninen nu är klar, får jag börja på nåt nytt! Så Ishbel hoppar på stickorna ännu i kväll...








Det andra kuvertet då... Min vackra vinst från Garnkorgen! Jag vann ett av priserna i en tävling på Stickamera.se... Detta underbara Noro garn ska bli glad-sockor åt mig själv... Nån gång ;) Ett par strumpstickor av Knit pro nr 3 mm fanns också med... Superfint!! Tackar så mycket :)


Nu -> Ishbel!

3 kommentarer: