fredag 16 oktober 2009

Fredag

Ett kort inlägg från jobbet...

Vi firar 4 år här idag, full rulle :) Där hemma väntar barnen, Vilma och KM!! Ja, han kom hem igår, efter 12 dagar jobb i Kemi. På våra 16 (snart 17) år tillsammans har vi aldrig varit ifrån varann så här länge!! Ser fram emot en härlig helg, hoppas vädret svänger och det slutar regna...

I morgon är det Pysselloppis i Terjärv. Jag åker iväg med garnstugan och visar upp alla härliga garn! Ja, alla får jag inte med mig, men en del i alla fall ;) Kanske nåt eget pysselrelaterat också kan hitta med?! Mina parstickor i metall kan jag åtminstone sälja, de vill jag inte använda mer... Måste gå igenom mina lager i kväll...

Stickar det gör jag hela tiden... Lillebrors kofta är halvvägs. Fram- och bakstyckena är färdiga, också ihopstickade på axeln. Jag har påbörjat ärmarna, stickar båda på samma gång på rundsticka... Problemet är att jag tar en tråd inifrån nystanet och den andra från utsidan.. De snor sig alltså lätt. Men jag kom på att om jag lägger nystanet att ligga (har alltså en "kaka", ett nystan som jag nystat på nystmaskinen) på sidan kan jag lätt ta tråden även utifrån utan att de tvinnar sig...

Ja Malli, palaan tuohon meemiin myöhemmin :)

Ja rakas Sny!!! Eilen hain paketin... Aivan upea lahja!! Postaan tästä illalla jos ehdin, mutta KIITOS jo nyt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar