fredag 10 juli 2009

Camping news :)

Här sitter jag i husvagnen och bloggar... Ute är det fortfarande relativt varmt, vinden har mojnat så det är en mycket vacker utsikt över sjön Lestijärvi vi har. Barnen är just nu till discot som ordnas här på området... KM äter cheeseballs (luktar illa när man inte själv äter dem...) och tittar på tv... Jag har lusläst den senaste Novita tidningen och jag hittar minst 10 modeller som jag skulle vilja sticka!! Mycket bra tidning, denna gång... Senaste numret var inte mycket värt i min mening...

Novita har kommit ut med flera nya garn nu till hösten (nej, nej, det är absolut inte höst ännu!!), bland annat ett garn som heter Puro. Detta garn har jag beställt till butiken där jag jobbar... Blir att köpa allt som kommer in ;) Flera koftor var intressanta, ett par mössor, flera halsdukar, en sk. möbiussjal + allt möjligt annat... Jag lägger in bilder senare, när jag köpt hem garnet... Då får jag visa det senaste inköpet som jag köpte på den lokala handarbetsaffären, när jag skulle köpa knappar till Lenpur linen koftan... Ett härligt Noro sock nystan, äntligen!!

Med mig har jag min FLS som jag stickar på nu och då... Jag har dock inte tagit fram stickningen ännu, vet inte om jag orkar. Borde gå och sova för att orka med morgondagen...

Nä, nu tror jag det blir dags för lite kvällsmat och sen blir det natten... Go'natt go vänner!!

1 kommentar:

  1. Minäkin ihastuin useampaankin Novitan malliin, tahtoisin ne kaikki!! Puro vaikuttaa mielenkiintoiselta langalta, vielä en ole sitä päässyt käsin "hipelöimään", mutta kuulemma on ihanaa....

    SvaraRadera