söndag 22 februari 2009

Dödskallar och annat

Nåja, så är jag tillbaka igen... Helgens begravning är avklarad och nu är det bara att gå framåt. Min kusin som bott här i helgen for hem i morse. Just nu borde allt vara ok...
När jag satt vid bäddavdelningen för tre-fyra veckor sen stickade jag ju en hel del. Dessa vantar åt dottern var en sak som jag fick färdig då, har bara inte orkat fota dem innan nu...



Garn: Novita Jussi-rester och Novita Polkka-rester

Mönster: Novita

Åtgång/vikt: 48 g

Stickor: Knit pro strumpstickor 4,5


Halsduken började jag sticka i morse strax innan kusinen for hem och för en kvart sen avmaskade jag den! Tack för tjocka stickor :)



Garn: Novita Karuselli

Åtgång/vikt: 105 g

Mönster: 1 rät, 1 avig...
Stickor: Nr 8

Den vita koftan jag började sticka samma dag som mormor gick bort, den är nu färdig. Eller ja, knappar och blockning saknas. Jag var till den lokala loppisen i dag för att se om de hade knappar jag kunde använda. Jag köpte 7 st men tror inte jag kommer att sy fast dem. Får försöka på nytt i stan i morgon. Men som sagt ska koftan blockas så att inte kanterna rullar sig. Foton kommer senare på denna...

Nu blir det broilerbiffar och ris! Ha en fortsatt skön söndag!

Förresten undrar jag om min Garn & te-vän fått mitt paket?? Det är ett antal dagar jag skickade det men hon har tyvärr ingen blogg så jag vet inte om det kommit fram? Mitt paket har jag inte fått än :( Men den som väntar på nåt gott, väntar säkert inte förgäves :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar