fredag 21 november 2008

Mardröm - Pahaa unta

Hujedamej... Jag drömde att jag satte mig på bussen ner mot Stockholm... Efter att vi kört en bit skulle jag börja sticka. Men jag hade glömt min stickväska där hemma!!! Ångesten kommer krypande... Det första jag gjorde i morse var att kolla att jag har båda nystanen till min Candle flame (eller inte min, men en kommande julklapp till min bruna svägerska) i väskan, stickor, stickning, sax, måttband, ja hela köret. Väskan är packad och väntar vid ytterdörren... Nu ska här stickas flammor! Jag har stickat upp ett nystan och har två kvar. Meningen är att jag ska få den klar under resan men får se hur det blir... Det är ju en stund kvar till jul så jag lär nog hinna bli klar :)

Voi kamala... Näin viime yönä unta että istuin linja-autossa matkalla Tukholmaan. Hetken kun oltiin ajeltu, päätin kutoa. Mutta olinkin unohtanut kutomislaukun (onkohan tuollasta sanaa edes olemassa?) kotiin! Paniikki meinas iskeä... Eka mitä aamulla tein, oli että tarkistin laukun että molemmat kerät Candle flame huivia (joululahja kälylleni...) varten on mukana, puikot, sakset, mittanauha, kaikki mitä voisin tarvita... Laukku on nyt pakattu ja odottaa ulko oven vieressä. Nyt tulee kudottua liekkejä! Olen jo kutonut yhden kerän ja kaksi vielä odottaa. Tarkoitus olisi että nyt matkan aikana saisin kudottua huivin valmiiksi... No, onhan tässä vielä vähän aikaa jouluun, enköhän saa sen valmiiksi :)

2 kommentarer:

  1. Vilken hemsk mardröm, jag har också glömt någon gång och då har jag gått till någon stickaffär och köpt mig en sticking för det går inte att vara utan *Ler*

    Ha det gott

    SvaraRadera