lördag 1 augusti 2015

På stickorna just nu

Lite glest med uppdatering på sticksidan, ber om ursäkt... Efter att jag skaffade ny telefon är det inte längre lika lätt att flytta över bilderna till datorn vilket gör att tröskeln att blogga om nåt stickat, som kräver biler, skjuts upp... Men nu finns bilderna på iCloud, har använt dropbox också men det här är mycket smidigare. Så vad stickar jag på?

Jo, koftan Siri. Kroppen är stickad två gånger, förutom oket. Likaså är första ärmen stickad en andra gång. Så kan det gå om man har svårt att räkna till sex... Nåväl, nu är båda ärmarna på stickorna, stickar dem turvist. Ser fram emot att få använda koftan! Har satt en deadline åt mig själv, den ska vara klar sista augusti för då flyger jag och maken till Lefkas, Grekland! Packar med koftan i hopp om att den inte kommer att behöva användas ;)







Ett par trasmatte-sockor har jag också på stickorna. Här varvar jag två nystan Austerman Step med varann, 5-6 varv utav vardera. Vet inte riktigt vad jag tycker om dom men jag gör dom klara oavsett. Alltid finns det nån som vill ha dem ;)








Sen ska vi inte prata om alla wip's som gömmer sig lite varstans i huset. Just nu är det dessa två som satsas på, sen får jag plocka upp nästa påse och göra klart. Mysteriestickningen från Året runt väntar snällt på sin tur, även Laneway vore trevlig att ha klar till hösten... Sticka lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar