fredag 15 maj 2015

Rester

Jag gick upp på vinden nyss för att hämta ner min låda med tunna sockgarnsrester. På samma gång "hittade" jag 3 st pågående projekt, en oversize tröja, en tröja och ett par sockor. Sockorna blir klara så småningom (har bara den andra kvar), tröjan tror jag att jag river upp, garnet förtjänar att bli stickat. Oversize tröjan får jag se hur jag gör, om jag hittar var jag var i mönstret...




Men till resterna... Igår fick jag plötsligt ett sånt ha-begär efter ett par restgarnssockor! Bara att göra som begäret säger, så att säga ;) Ska börja med att nysta upp alla halva nystan till två halvor istället, så får jag sticka sockorna på samma gång, då blir nystpinnen det perfekta verktyget!





2 kommentarer:

  1. Den är skön den där känslan när en faktiskt gör nåt av alla halva nystan eller snuttar som ligger och dräller, även om du verkar väldigt ordningsam som har lagt upp dem på vinden... :)
    Fina sockor brukar det bli av rester...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Aliel! Problemet är bara att det finns en del rester, får ju sticka restgarnsockor resten av året ;) Jag har lagt alla restnystan i denna låda, bra att ha dem alla på ett ställe. :)

      Radera