söndag 12 april 2015

Kan själv!

Jag var minst sagt imponerad när jag i Helsingfors centrum SJÄLV kom mig fram till denna skylt. Att JAG hittade, utan att nån sa vart jag skulle gå (ok, jag hade navigering på telefonen men det har inte hjälpt tidigare heller, jag går ändå åt fel håll...)!




Jag besökte alltså den härliga affären Snurre. Jag har i fjol pratat med den manliga delen av ägarparet och bestämde mig redan då att göra mig ärende till denna butik. Nu hade de flyttat längre in mot centrum, inte mer än några kvarter, men ändå till en betydligt livligare korsning.




Jag gillade nog allt jag såg i affären. Atmosfären, ägarna, upplägget av vackra garner överallt... På bilden ovan finns många kvaliteér utav Cascade, även Semilla (på golvet i korgarna till vänster), Madelinetosh, Malabrigo, Bc Garn i hyllan i mitten och sockgarn till höger i bild.




Nyinkommet, Cascade heritage silk paints. Mjuuukt!




Finfina garn från Louhittaren Luola på bilden ovan, handfärgade i Finland.




Som enda i Finland importerar de ett märke som heter Lamana, en del finns i bild ovan. Även mjuka merinogarn från Lang yarns.




Hiya hiya! Yes, nu vet jag var jag kan fylla på förrådet!




Mer Cascade-hylla, så ljuvliga garn!







Mattrasor i ljuvliga färger!







Jag bad att få min härva uppnystad för att kunna börja sticka på tåget hem...




Ögongodis!




Mer Lamana...

Summa summarum så kan jag säga att butiken definitvt är värd ett besök! Jag kommer att åka hit varje gång jag är i Helsingfors! Så fem garnnystan av fem möjliga :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar