söndag 1 mars 2015

Swallowtail

Jag plockade fram ett gammalt UFO ur stickkorgen förra veckan. Sjalen, Swallowtail shawl, är påbörjad under sticklägret i Fattigskogen i juli/augusti i fjol. När jag tog fram projektet, såg det ut ungefär som nedan...



Jag fick backa flera varv, hade stickat en mönsterrapport för lång. Men sen var det bara att gasa på, mönstret är enkelt, bara 6 varv som repeteras.

Så här har du kunnat hitta mig den senaste veckan. I stickfåtöljen, benen på fotpallen och Vilma längsmed benen. Det är varmt och gosigt :)





Nu har jag kommit förbi första mönsterrepetitionen. När jag skulle börja med Lily of the valley-mönstret stämde inte maskorna. Jag fick tänka, räkna och fundera, på seneftermiddagen kom jag så igång. Tanken var att jag igår skulle fått sjalen färdig, men det blev inte så.





Efter morgonpromenaden med Vilma hittar du mig i samma stol som alltid, stickandes på min guldgula sjal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar