onsdag 18 februari 2015

Troll

Det går troll i mina stickningar just nu.

Jag tog fram ett vad som såg ut att vara fint sockgarnsnystan ur garnskåpet.

Jag skulle ta ut änden, men fick ut halva nystanet (kändes det som).



Jag stickade.

Jag begrundade. Nej, det blir inte bra. Garnet är för spräckligt för att mönstret ska synas. Så sockbörjanet is no more.



Min tröja från årsskiftet skulle jag vilja få färdig. Jag har en och en halv ärm kvar. Orsaken att jag lade ner stickningen är att jag tror att jag gjort nån minskning för mycket och således kommer att få för snäva ärmar. Måste ta fram den igen och prova, jag vill ju gärna använda tröjan så länge vi har vinter.

1 kommentar:

  1. Garnet är fint, men passar nog bäst till vanliga "släta" sockor.

    Jag lyckas aldrig få ur tråden ur mitten snyggt på såna nystan så jag tar alltid utifrån. :)

    SvaraRadera