tisdag 24 mars 2015

Mönster!

Ny design på bloggen, vad tycker ni? Är det enklare/svårare att läsa? Jag kommer att lägga upp lite större bilder i fortsättningen, ev görs ännu ändringar här och där. Headern är liite oskarp, måste få till skärpa senare ikväll efter jobbet. Bilden är tagen utav Visalisa när hon höll kurs på sticklägret våren 2013. Koftan är förstås en Vitamin D, min favoritkofta! Måste sticka mig en till...

Just nu stickar jag vidare på min Laneway, åtminstone fram till igår kväll när jag rev upp den. Jag hade av nån anledning stickat fel nånstans som gjorde att första markören blev den andra. Maskantalet stämde inte heller. Så jag rev upp fram till resåren. Får se sen efter jobbet om jag river upp resåren också för att sticka den med lite större stickor, halsringningen ser tight ut.

Sen vill jag påminna er om mina gratismönster, som jag har uppe på Ravelry. Bara att ladda ner dem! Där finns muddarna Elise...



... och muddarna Punz.





Jag vill gärna se era färdiga stickade muddar sen, det är så roligt när nån stickar utav ett mönster jag har gjort :)

Ett litet ps innan jag åker mot jobbet... Det finns platser kvar till sticklägret! Efter en kursavbokning finns även plats på Marias tvåändsstickningskurs! Under bannern hittar du länken till inlägget om lägret, klicka dig in där och anmäl dig du också! Ju fler vi blir desto roligare :)

4 kommentarer:

  1. Hej! För att svara på din layoutfråga: Jag följer bloggar (hundratals av dem) via en RSS-läsare, så jag ser aldrig hurdan layout varje blogg har, allt presenteras på samma sätt i mitt flöde. Undantaget är om jag vill kommentera något, då måste jag klicka mig fram till bloggen i fråga.
    Det förvånar mig att väldigt få bloggare/bloggläsare verkar använda sig av RSS-läsare, som ändå är det smidigaste sättet att se till att man aldrig missar ett inlägg. Att hålla på och klicka sig fram till sina favoritbloggar en i taget är ju tidsödande (speciellt om bloggen inte uppdaterats sedan man kollade senast)!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för ditt svar! Det visste jag inte, att en bloggs layout inte syns via RSS-läsaren. Hela den biten är faktiskt obekant för mig, känner mig lastgammal och helt ute när jag läser bloggar "gammaldags" :D

      Radera
  2. Om du vill kan du testa t.ex. www.feedly.com - det finns lite onödigt många alternativ, bl.a. för hur flödena ska presenteras och andra inställningar, men när man väl har fått ordning på sina bloggar funkar det bra. Google Reader var bäst och enklast, men den lades ner för några år sedan, tyvärr...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset, ska bekanta mig med det!

      Radera