torsdag 29 augusti 2013

Donegal, Marin och Beatnik och lite annat

Blev nåt av en bloggtystnad, en oplanerad sådan. Mamma påpekade så där försiktigt idag att jag gott kunde skriva nåt igen :)

Så, vad håller jag på med? Jag stickar mest på min Beatnik just nu. Jag stickar i vackert ljusgrönt Nepal, kommer att bli en tjock flättröja, så himla fin! Jag var lite osäker till en början, om flätorna blev för "stumma". På Instagram lade jag upp en bild (heter Ickamicka på Instagram, Icka kallas jag av min yngsta brorson) där jag funderade över detta, kom fram till att jag testar lite och ser. Och visst, det blev/kommer att bli bra!




Jag har stickat en Pendulum (sjalen är inte färdig på bilden, det är den dock nu), började med den på sticklägret. Utav resterna stickade jag ett par pulsvärmare, mönster finns bara i mitt huvud. Ännu saknas en I-cordkant längst ner, nedre kanten rullar sig så som det är nu.





Till Garnstugan började det komma in höstens nyheter nu, härligt! I veckan har jag fått in två nya garn från, ett helt nytt garnmärke dessutom! Från fina Lang yarns kom Jawoll magic, ett sockgarn och Donegal, ett merinoullgarn. Donegal är ett ljuvligt garn, sålde som attans! En färg är redan slut! Jag har i ett hemlisbyte fått två nystan Donegal i en grön färg som inte finns i Garnstugan, ska testa att sticka en Marin i det för att se hur det är.







I lördags var vi till Vasa. I bilen stickade jag äntligen klart dessa skaftlösa sockor. Garnet är ett Regia garn, ett som Kaffe Fassett har designat.




Varför vi var till Vasa, undrar du? Jo, jag köpte en ny bil! Meet Helmi, aka Pärlan, aka Pearl :)







1 kommentar: