lördag 26 januari 2013

Nytt projekt och knappar

Så. Min Plain and simple är färdig! Tyckte jag har stickat den i evigheter, men enligt Ravelry tog det 20 dagar :) Nu återstår då bara knapparna. Jag hade tänkt mig turkosa knappar, med tips från Ulrika. Var på knappjakt på stan idag och kom hem med dessa. Inte riktigt nöjd, ska leta runt på nätet om jag hittar turkosa knappar nånstans. Men annars är jag nöjd med tunikan som nu bara ska blockas lite lätt, snart får jag börja använda den!

Vad tycker ni, vilka knappar ska jag välja? Knapparna i trä till vänster eller dom grå plastknapparna till höger?









Har fortfarande min Idunn på skamhyllan. Skulle ha god lust att gräva ner hela idén på den koftan :/ Efter diverse fel i mönstret kontaktade jag i mellandagarna designern för att få veta vilket maskantal jag ska följa. Inget svar ännu heller, vilket jag tycker är skitstil. Så för att inte vara utan jobb, började jag idag med en tröja åt Vilma. Maken tyckte hon kunde behöva en ny tröja i vinter :)






Garnet är Novitas 7 bröder i fågelfärgerna, det här är Peippo (=fink).

4 kommentarer:

  1. Om du inte hittar turkos knappar som är förstavalet tycker jag att du ska ta träknapparna!

    SvaraRadera
  2. Röstar på träknapparna! Mia

    SvaraRadera
  3. Röstar på träknapparna! Mia

    SvaraRadera