söndag 11 september 2011

No more duck

Jag har fått sockorna färdiga. Rev upp tåavmaskningen på den första sockan och stickade en, som det nu ser ut, normal tå :) När jag nu skulle fotografera sockorna tänkte jag börja gråta :( Sablars, sablar, minskningarna på skaftet har kommit på sidan på den andra sockan!!! Argh... Får hoppas att det inte ser allt för konstigt ut när brodern testar sockorna, i värsta fall får jag sticka om andra foten. Gissa tre gånger om jag vill det... Vag lär vi oss utav detta? Var lite mer uppmärksam på det du stickar, om det så är ett par högst vanliga raggisar.



Garn: Novita 7 bröder, lime och klarblå
Åtgång: 194 g
Stickor: Knit pro dpn's 3.75 mm
Mönster: Högst vanliga raggisar
Annat: Första paret i sockskörd 2011

2 kommentarer:

  1. Misströsta icke! Det märks säkert inte alls att minskningarna är på sidan. Bara du inte säger nånting om saken:)Min mamma sade alltid ...den dumma märker inte och den kloka säger ingenting...H.Tilda

    SvaraRadera
  2. Ei veljes kuitenkaan huomaa mitään "ihmeellistä" sukissa, ettei mitään hätää! Hän on vaan todella tyytyväinen kun vetää sukat jalkaansa.

    SvaraRadera