onsdag 21 september 2011

Knitty!!

Höstens Knitty är nu uppe! Normalt har jag hittat mycket fins just i höstens "nummer", men den här gången var det endast ett par sockor som jag fattade tycke för. Sockorna kommer jag att sticka, har många som jag skulle vilja sticka sockor åt, den här modellen ser lagom "svår" ut utan att vara det :)



Bilden har jag lånat från Knitty.com.

För övrigt stickar jag vidare... Det är en tid sen jag uppdaterat bloggen sist, det beror inte på er kära läsare ;) Nej, jag har äntligen fått ordnat så att jag och min man har köpt bybutiken var jag jobbat i 6 år! Företaget som ägde butiken har gått i konkurs i somras. Vi städar, röjer, slänger, fixar, donar, vaxar, planerar, ringer, skickar, bokar, diskuterar och drömmer. Om allt går vägen, öppnar vi nästa vecka. Men jag är inte så hoppfull, alltid är det nåt som krånglar, byråkratin brukar jobbar MOT en och inte med en ;) Bilder kommer sen när allt är färdigt!

Det coola med att ha samma arbetsplats som maken är att jag numera inte behöver köra till jobbet utan jag kan sitta bredvid och sticka! Just nu håller jag på med ett par långa sockar i Tico tico. Jag började med att nysta upp nystanet i två nystan, hälften av garnet i vardera. Tå-upp basic sockor för att använda upp precis allt garn. Har benet kvar på den andra sockan... So, off to do some carknitting!! :D

3 kommentarer:

  1. Jag läste om dej och den nya butiken i Vbl. Lycka till! Hoppas allt går bra!

    SvaraRadera
  2. De sockorna var de enda jag föll för i nya Knitty också.
    Lycka till med butiken! En butik skulle jag också vilja ha!

    SvaraRadera
  3. Lycka till med butiken hoppas att allt går bra för er.

    SvaraRadera