måndag 6 december 2010

Första advent

Jo, jag vet att det är andra advent redan... Jag har bara inte hunnit blogga om detta innan.

I byn där jag jobbar har församligen som tradition att ställa upp en julkrubba på samma ställe var jag jobbar. Varje dag svänger jag in på butiksgården och kör förbi krubban. Varje söndag i december ställs en ny figur ut, först ut är lammet...





Idag har jag ledigt från jobbet, såsom största delen av alla finländare... Detta för att min morfar och hans generation för över 90 år sedan stred för vårt lands självständighet. Så med största respekt och tacksamhet tänder vi ljus i fönstren kl 18 och tänker på alla de unga män, och kvinnor, som gav sina liv för att vi skulle få leva som vi idag gör...

Krubban då... Ja, nästa bild tar jag i morgon... Så fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar