fredag 5 november 2010

Fredag hos mig...

Jag kan tänka mig att mångas fredagar ser likadana ut, åtminstone är det många som kollar på Idol. Elin och Geir är ju med och Elin är hemma från Terjärv, ca 45 km härifrån... Spännande att se hur hennes resa blir.

Jag dricker te, en ny sorts te som jag köpte i Haparanda på väg hem från sticklägret. Det är en praktisk te-pinne som man använder som sked, rör runt och teet blir supergott! När du vänder pinnen upp-och-ner droppar eller rinner det inte längs pinnen, klottar alltså inte. Samtidigt njuter jag av tända ljus, varma sockor, gnisselost och sjalen Ingrid. Det är verkligen en njutning att sticka i ullgarnet trots att jag är jättekänslig för sticksiga garn. Får lov att använda sjalen ovanpå min svarta kappa sen, då sticks den inte. Men vacker, det är den!!


1 kommentar: