lördag 16 januari 2010

Amigurumi

Idag är det kursdag! Virka amigurumi, för att vara mer exakt. Meningen var att jag och dottern skulle åka tillsammans, men hon är sjuk så hon stannar hemma. Tror nästan att jag är mer än intresserad än henne ;) Nå, om två veckor är nästa kurs, hon får följa med då i stället...

Min Plain & simple har nästan fått domen RIP... Jag har inte velat ta i den på en vecka just på grund av detta. Jag har ju stickat upp över ärmhålen på bakstycket, 260 maskor totalt ett varv... En hel massa att riva upp med andra ord. Men som den ser ut nu kommer den mer att likna ett tält... Så på grund av detta har jag ett nytt nyårslöfte: STICKA ALLTID PROVLAPP!! Nåt jag inte har orkat med tidigare... Så nu frågar jag er, stickar ni alltid på att lappen är 10 cm hög? De få gånger jag har stickat en provlapp, har jag efter typ 5 varv kunnat mäta hur bred den är och sen har jag struntat i att sticka den klar... Men som sagt ska det blir ändring med detta! För att riva upp en nästan klar väst, det vill ju ingen göra :( Så istället stickar jag just nu vidare på en härlig liten väst i storlek 6 mån. Den ska jag försöka få på bild senare, jag har snart kommit upp till ärmhålen (stickar runt)... Nu ska jag packa mina garn inför dagens kurs! Ha en skön lördag go' vänner!!

1 kommentar:

  1. Hej.
    Såg att du undrade över mitt sock-mönster...det är ett flätmönster som jag hittat här: http://cache.lionbrand.com/faq/313?.html?language=En

    För övrigt så "fristilar" jag efter eget huvud :-)

    SvaraRadera