tisdag 22 december 2009

Julklapp jag kan visa ;)

Dottern beställde en halsduk till sin kompis i julklapp... Beställningen levererades typ i september, men först igår fick jag den färdig... När jag kommit halvvägs sa dottern att önskningen tydligen varit en annan, en baktus... Hon ville inte att jag skulle riva upp den här, utan jag stickade den klart. Vi kan ju sticka en till åt henne sen, var dotterns lösning :) Det här garnet hade vännen valt ut då i höstas, det skulle för den delen inte ha passat till en baktus, det är alldeles för tjockt...









Garn: Novita Polaris, sista fotot överensstämmer bäst med verkligheten...

Stickor: Knit pro parstickor nr 8

Åtgång: 184 g

Mönster: Eget hopkok av aviga och räta maskor :)

Åt vem?: Dotterns bästa vän



Till sist en bild på en bok jag varmt kan rekommendera så här innan jul... Jag köpte min då jag var på julmarknad i Munsala på lucia... "Det lackar mot jul" utgiven av finska Marthaförbundet. Igår gjorde jag gravad sik, receptet ur denna bok... Köp den!! Inspirerande och stämningsfull, härliga bilder att bara njuta av!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar