söndag 20 december 2009

Färdig!

Hjuh, äntligen är julklapparna färdiga! Jag hann bli nervös om jag skulle hinna iom att klapparnas vara eller inte vara hängde på en kurskamrat... Men som sagt är allt nu ok. Nöjd sitter jag och tittar på högen, önskar jag kunde visa er. Men jag tror åtminstone en av mina svägerskor läser bloggen så jag vågar inte lägga in en bild nu. Det får bli efter julen...

Jag sitter nu här och väntar hem dottern. Vi ska in till stan på sista minuten julklappar. Hon ska köpa sina klappar åt oss och jag har några kvar att införskaffa. Hon sa att jag inte får komma med andra varvet, då får jag sätta mig i caféet och vänta på henne då hon köper min julklapp :) Det ska väl gå an, får se om jag packar med mig en stickning...

Julen närmar sig med stormsteg. När vi kommer hem ska vi pynta här hemma. Ta fram tomtarna och dekorera lite... KM kommer hem på tisdag, härligt :) I morgon ska jag köpa min eko julskinka som jag satt undan på jobbet, får ta den och tina direkt. Sill á la russe ska göras innan julafton, lådorna köper jag färdiga.

När jag var på julmarknad på lucia hittade jag en underbar bok, Det lackar mot jul av finska marthaförbundet. I den hittade jag ett recept som jag skulle vilja testa, gravad sik. Måste se om betjäningsdisken är öppen på varuhuset idag... Nu kom dottern så vi ska åka iväg mot stan. Ha en fortsatt trevlig söndagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar