måndag 14 september 2009

De e mycke nu ;)

Mycket på gång just nu... Jag stressar än hit, än dit... I morgon väntar tidig väckning kl 4.30 då KM ska ut till flygfältet, betyder att jag får sluta lite tidigare iom att jag åker iväg till jobbet genast efter det. Så det blir begränsat med sticktid idag. Nu ska vi snabbt som ögat äta mat, sen blir det vävkurs. Efter det har jag kunder till garnstugan på kommande, måste vara hemma till 19.30... Borde städa lite också inför stickträffen som jag ordnar nu på onsdag... Välkomna dit, förresten!!

Min Polly jean socka nr 1 är klar, så när som på tån... Nu stötte jag på ett nytt problem, grafting tror jag det hette... Måste kolla på youtube om jag skulle hitta en bra förklaring på hur det ska gå till. Eller har nån ett bättre förslag var jag kan hitta hjälp?? Jag skulle gärna ha socka nr 2 färdig stickad nästa vecka, borde få stickat på Swallowtai sjalen också... Och lillebrors kofta... Och en par julklappar... Plus en massa planering inför en stundande handarbetsmässa... Ja, jag sa ju att det e mycke nu!! ;)

Apropå handarbetsmässa... I december (4-6.12) ordnas det tydligen en sådan i Stockholm. Lokala hantverkarföreningen ordnar en bussresa dit vilken jag och mamma högst antagligen ska åka med på. Jag försökte hitta nån info om den här mässan på nätet, men hittade inget?? Så ni som känner till denna mässa, kan ni berätta lite mera? Kanske det finns nåt på internet i alla fall, kanske det bara var jag som inte förstod att leta på rätt ställe/sätt?

1 kommentar:

  1. Hej!

    Här kommer en länk till Jul & hantverksmässan i december.

    http://kistamassan.se/events/julhantverk09

    Och i oktober är det Syfestivalen som nog har ännu mer garn till försäljning... Du får en länk till den med!
    http://www.syfestivalen.se/

    Hälsningar,
    Inger i Stockholm

    SvaraRadera