söndag 26 juli 2009

Stickningar och marknad

Så har veckan gått och med den, Jakobs dagar... Jag hade bokat plats på gågatans marknad torsdag till lördag, men på grund av ett ihållande regn på lördag valde jag att stanna hemma.. Efter mycket funderande och plågor kom jag fram till att jag helt enkelt inte kan åka iväg till stan, detta på grund av den hårda blåst som pinade gågatan på fredag. Jag hade ju införskaffat en paviljong som skydd mot solen, i varje hörn hade jag ett 10 liters ämbare fyllt med krossgrus. Trots detta, tog vinden i taket och lyfte hela härligheten och bände järnet lite här och där... Tur i oturen att min bror och mamma just då råkade vara där, de hjälpte mig att snabbt som sjutton ta ner taket. Så resten av fredagen stod jag utan tak, vilket nog funkade trots den envisa blåsten. Men sen när det regnade på lördagen, utan tak kunde jag inte plocka fram mina garn :( Jag var så ledsen för det här, jag hade ju sett fram emot lördagen!! Nå, ingen idé att gråta över spilld mjölk, det blev så här i år. Att idag vakna till en underbar morgon med solsken, gör dock inte saken bättre...

Stickat har jag... Jag har helt plötsligt en massa stickningar på gång, vilket jag inte tycker om... Utav två av mina garn har jag stickat upp lite prover, eller påbörjat proverna åtminstone... En spetshalsduk i Lucca fino och ett par sockor i Sock wool... Plus mina "privata" stickningar... En FLS i ljusgrönt bambugarn (1½ ärm kvar, korta ärmar), sockorna i Skibui knits Sock och ett par sockor i ett Fabel garn... Jag tror jag ska satsa på sockorna i Shibui garnet först, det går så fort att sticka dem... Jag ska försöka ta lite bilder senare, nu har jag inte lust med fotografering... Så, innan resten av familjen vaknar, ska jag sätta mig ner i lugn och ro och sticka lite...

Kom annars ihåg att jag drömt en mycket märklig dröm i natt... Så här pass påverkad kan man bli av bloggens underbara värld :) Jag drömde att Dödergök var gravid och hon fick en liten son som hon gav namnet Arvid!! :D:D Tänk, jag känner ju inte ens henne och ändå dyker hon upp i mina drömmar :)

1 kommentar:

  1. Jamen sådär kan det ju vara, att man drömmer om dem man inte ens sett. Det var ju en bloggare som handlade av dig på marknaden här i stan, sen drömde jag följande natt att jag träffade på henne. Jag vet inte ens hur hon ser ut. :)

    SvaraRadera