tisdag 16 juni 2009

Är det jag som är dum eller??

Jag stickar vidare på min gröna kofta i Lenpur linen. Den kommer att bli jättemjuk och skön att ha på sig sen då den blir klar... Jag stickade igår så pass långt att jag började tänka att jag ju måste ha nå ärmhål också! Vissa mönster har ju inte ärmhål utan man stickar rakt upp till halsringningen... Jag har gjort intagningarna i midjan och även satt upp maskorna igen. De tillagda maskorna skulle man sätta till vart 12:e varv, totalt 4 gånger om jag inte minns fel... När jag kollade mönstret igår och mätte bakstycket hade jag stickat 47 cm och ärmhålet skulle man maska av för när stycket var 37 cm!! Men jag har ju fortfarande 2 maskor att sätta upp efter midjan! Är det jag som stickar fel på nåt sätt när jag stickat så långt? Nu maskar jag ju av för ärmhålet för att sen igen sätta upp maskorna! Då blir det ju fel?? Sjutton också, jag som hade hoppats på en "lätt" stickning... Nu blir det till att riva upp 10 cm och sen tänka om lite... Jag hade tänkt ta bilder på stickningen, men gubben tog med sig kameran på bussmässan han är på idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar