söndag 1 februari 2009

Hamster

Nu börjas det, hamstrandet... Jag har gått med i Lankahamsterit vilket betyder att man under februari månad inte får köpa nytt garn, bara sticka av garn som finns i ens garnlager... Den som stickar upp mest garn i gram, vinner :) Enkelt, eller hur?! Inte att vinna men att sticka... I fjol vann en kvinna som hade stickat över 5 kg på en månad!! Hur det är möjligt, det vete fåglarna! Själv nystade jag nyss upp en härva Shibui knits garn i underbar orange färg. Garnet är 100 % baby alpacka, måste vara det mjukaste och gosigaste garn jag nånsin haft!! Meningen är att det ska bli till en sjal ur Novitas festnummer, bilder kommer sen då jag stickat lite...

Tröjan åt min yngre lillabror som jag påbörjat får säkert dödsdom idag. Verkar så stor fastän jag stickar storlek S. Får lov att mäta på honom idag när jag far hem. Min mormor ligger på bädden så jag kommer att fara hem varje dag framöver (hem = 23 km bort)... Hon mår inte bra, fick i torsdags veta att hon har magcanser :( Just nu är min kusin från Helsingfors här, moster från Danmark övernattar i mormors hus. Vi vet inte hur länge vi får ha henne kvar... Hoppas bara att hon inte har ont, skulle inte stå ut med det...

Ang. min garn webshop... Den är på G, har inte ännu bestämt vem som ska laga den, offerterna droppar in nu som då. Men snart så! Klart är i alla fall att åtminstone Rowan garn och Regia ska ingå i sortimentet, plus Knit pro stickor... Flera märken på kommande:)

Nu ska jag ta mig en dusch för att sen åka iväg till mormor... Ha det bra!

1 kommentar:

  1. Oj, ledsamt att höra om din mormor :( Va bra att du hälsar på henne, det uppskattas säkert!

    SvaraRadera