fredag 2 december 2016

Lucka 1 och 2

Adventsstickningen är i full gång, har stickat de två första luckorna. Får ställa om mina morgonrutiner lite så jag alltid hinner sticka ledtrådarna innan jag far till jobbet ;) Idag började min morgon redan kl 3:30 då jag steg upp och vinkade av dottern som ska till Tyskland för en vecka.




I morgon blir det stickmys/lillajulmys på Juthbacka! Vi äter julgröt, dricker glögg och äter pepparkaka, stickar julkulor, julsoockor eller vad helst man vill, njuter och har det allmänt trevligt tillsammans. Vi stickar mellan kl 12 och 16. Skicka ett mejl till mig (mikaela.smedinga@juthbacka.fi) om du kommer, så får vi gröten att räcka åt alla :) Om man vill så tar man med sig en julklapp, värde 5 €, och sätter i julklappskorgen i tamburen. Hoppas vi ses!





1 kommentar:

  1. Tyskland til adventstid er veldig fint... mange julemarked ;-)))
    ØNKSKER deg MORO med ADVENTsSTRIKKING

    SvaraRadera