onsdag 16 november 2016

Julmarknad och julstickmys

Nu börjar den äntligen närma sig, julen! Jag är julmänniska ut till fingerspetsarna och myser för varje tomte jag ser och julsång jag hör :) Idag har jag påbörjat julpyntandet av herrgården, blir alltid lika förvånad över hur elljusstakarna kan gå sönder över sommaren i förvaring... Blir att införskaffa 4 st nya. Känns lite galet då det är billigare att köpa en helt ny ljusstake framom att byta alla lampor. I morgon ska pusslet som heter julgran läggas upp, mysigt!






Men varför denna hysteri med julpyntande undrar ni? Jo, för nu i helgen är det dags för Jul på Juthbacka! Julmarknaden har blivit något av en tradition, det är nu tredje gången jag ordnar den. Det är 35 försäljare på kommande, redo att sälja både sött och gott, värmande och juligt. Elin, dottern till en av mina stickvänner, kommer och sjunger och spelar gitarr och så tror jag bestämt att jultomten kommer hit på besök också! På övre våningen dukar Juthbacka restaurang upp en underbart god juldessertbuffé (6 €) och så har vi stickcafé i "konjaksrummet". Ingen konjak bjuds på dock ;) Marknaden går alltså av stapeln på söndag 20 november kl 12-16.









Sen när marknaden är över och bäddat in bland alla julminnen så får vi räkna ner till lillajul-stickmys! Vi stickar och myser 3 december kl 12-16. Det blir julgröt, glögg & pepparkaka, 10 €. Lillajultomten kommer även på besök, om du vill delta i julklappsutdelningen får du ta med dig en lillajulklapp (värde 5 €) och sätta i den julklappskorg som finns i nedre våningen, var man kommer in. För att vi ska koka rätt mängd gröt, vänligen anmäl dig genom att ringa mig på tfn nr 050-4915556 eller mejla på adressen mikaela.smedinga@juthbacka.fi.





Så hoppas jag får träffa just DIG på julens Juthbacka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar