söndag 11 september 2016

Uppvärmning

Nu är det inte många dagar kvar innan sticklägret! Bara 3 arbetsdagar kvar, sen får vi spendera 4 härliga dagar på Pörkenäs! Jag inleder min andra halva av semestern på lägret, sen på måndagen åker jag och maken på en veckas semester till Stockholm var vi ska hälsa på släktingar och vänner.

Jag har brist på stickinspiration just nu. Det har varit så mycket som har hänt, har haft möten och föreläsningar kvällstid, har kört massor den gågna veckan. Fredagen var veckans jobbigaste dag när barndomsvännen fördes till sista vilan. Själva begravningen var fin men jobbig naturligtvis. Försöker tänka så som hon ville, inte sörja att hon har dött utan fira att hon har levt... Har stickat svarta sockar med färgglada ränder den veckan hon gick bort, mer om dessa senare...

Jag fick en postavi i postlådan i veckan, det var nog en av höjdpunkterna för veckan! Hade inte beställt nåt så jag hade ingen aning om vad det gällde. Att sen läsa att avsändaren är Lee på Strömsö, då kunde jag inte ta mig fort nog in till stan :D Efter vårens stickläger översatte jag mönstret på benvärmarna hon stickat till finska, nu fick jag ett tack för detta! Inget jag hade väntat, eller förväntat, mig så det var extra roligt att packa upp paketet! I första programmet för säsongen av Strömsö, som kommer ikväll, kommer Lee att växtfärga garn. I mitt paket låg 4 garnnystan av just detta garn hon har färgat! Så jättefin present det var, tusen tack kära du!





Igår på stickmyset på Juthbacka lade jag upp för just dessa benvärmare. Tyvärr var det vita garnet jag hade plockat ur garnskåpet för tunt så den stickningen fick vila i väntan på nytt stash-fyndat garn.




Stickade i stället vidare på makens restgarnssockor. Crazy färger, men dom värmer ju i alla fall ;) Har kommit fram till ränderna, som inte syns på denna första socka, på foten på andra sockan så dom blir färdiga snart. Efter att jag fått dom här färdiga ska jag nysta garn och förbereda för lägret. Måste ju planera vad jag ska sticka där också ;) Vem vet, kanske inspirationen återkommer då! Ha en fin fortsatt söndag, go vänner!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar