söndag 3 juli 2016

Semester, vol. 1

Så har min första semestervecka nått sitt slut. Har en vecka kvar så det är lugnt :)




Maken börjar sin semester i morgon så jag har haft en skön vecka med inga som helst måsten under dagarna. Han har åkt till jobbet och jag har satt mig och stickat :) Har också hunnit med att tvätta en hel hop mattor, har minst lika mycket kvar att tvätta... Ska se om de jag har redo i bilen kunde bli tvättade idag...








Jag har tagit mig tid att verkligen koppla av. Har trotsat tvättberg och dammtussar och tagit min stickning och satt mig därute i solen i gungan. När jag blivit trött har jag lagt mig ner och sovit en timme. Har suttit uppe sent på kvällarna och sovit (läs: lite) längre på morgonen. Har alltså inte stigit upp kl 7 utan 8 ;)










Har umgåtts med kära vänner som varit på besök från Esbo. Har varit på grillafton på Juthbacka och druckit nån öl för mycket. Har träffat gamla vänner som jag inte har sett på 20 (!!) år. Har tillåtit mig att göra precis det jag vill. DET kallar jag semester!




Nu fortsätter vi med lite mer program, kära sonen fyller 20 år i morgon (hur gick det till?) och ska firas. Efter lite missförstånd blir det i morgon kalas endast inom familjen. Födelsedagsbarnet ska till jobbet, själv ska jag sköta brorssönerna i morgon. Får hoppas på uppehåll så vi kan gå till parken.




Sen på tisdag firar vi 19-årig bröllopsdag, galonbröllop, då har vi planer på att åka söderut för att umgås med mer vänner och släktingar. Till helgen kommer makens moster hit, ska bli roligt att träffa dem igen! Så nu tar vi ut allt vi kan från denna vecka för att sen pigg och entusiastisk gå tillbaka till jobbet :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar