måndag 27 juni 2016

2 + 2 = 2

Fortsätter på min utmaning att sticka 16 par sockor under 2016. Låt mig presentera, par nummer 8 och 9!




Par nummer 8 är stickade i ljuvligt orange Wollmeise-garn som jag fick av Sonja när hon kom på stickläger i höstas :) Mönstret är gjort av Ann-Britt och heter My #1.





Par nummer 9 är stickade i ett garn som jag fick av Kerstin när hon kom på vårens stickläger :) Ljuvligt handfärgat garn, Arwetta, av en dam i Danmark, Fredsminde Unika Design. Mönstret är helt vanliga bassockor med en liten tvist i resåren på skaftet.













Garn: Wollmeise twin
Stickor: Knit pro dpn's 2.25 mm
Mönster: My #1
Åtgång: 96 g
Övrigt: #11 för 2016, sockpar nr 8




Garn: Handfärgat sockgarn
Stickor: Knit pro dpn's 2.75 mm
Mönster: Bassockor med falska flätor i resåren på skaftet
Åtgång: 49 g (blev 1 g över!)
Övrigt: #12 för 2016, sockpar nr 9

Nu har jag 2 veckor semester, planen är att sticka klart min East coast cardigan, min Ashling sjal och de två par sockor som är på gång. Sen skulle jag vilja börja med en ny sjal och ett par nya sockor och och och... Får se hur mycket jag hinner med ;) Ja, borde blogga två koftor och en tröja också, som varit färdiga sen i vintras, måste få hjälp med fotandet bara :) Ha en fin ny vecka allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar