fredag 25 mars 2016

Yoga

2016 förde med sig en ny fast, återkommande sak i mitt liv, yoga! En gång i veckan går jag på yoga som Arbis ordnar i Nykarleby men jag kände att det inte räckte. Via Ulrica fick jag höra om Yoga with Adriene och Adriene har jag nu yogat med i några veckor. Tanken var att jag skulle yoga varje dag, en vacker dag ska jag göra det, men just nu har tiden inte räckt till. Jo, jag vet, man borde ta sig tid, får bli bättre på det...



"Om du inte hinner meditera 20 minuter varje dag, då bör du meditera 30 minuter varje dag".




För att mata mitt nya intresse skaffade jag ny yogamatta (inte den på bild), block och bälte. Nya träningskläder skaffades också. Eller who am I kidding, träningskläder skaffades, kan inte påstå att jag hade såna sedan tidigare... För att göra det hela komplett stickade jag mig ännu ett par yogasockor!






På bilden har jag redan gjort mitt yogapass så jag har inte kommit mig för att testa dom "på riktigt". Här hemma är det ju varmt men i gympasalen i högstadiet, på torsdagsyogan, är det lite kallare innan man kommit igång, vad är då bättre en mjuka yogasockor att dra på sig!





Mönster: Joogasukat från Novita
Garn: Nalle Aloe vera
Stickor: 3 mm
Åtgång: 71 g
Övrigt: #6 för året 2016

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar